Όπως αναφέρει ο ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg σύμφωνα με το feedback που έχει λάβει τελευταία από την κοινότητα του Facebook, το δημόσιο περιεχόμενο (public content) που προέρχεται από marketing ενέργειες (ειδήσεις, αναρτήσεις από brands, businesses κλπ) έχει αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό, δυσκολεύοντας έτσι τον χρήστη να φτάσει σε περιεχόμενο που προέρχεται από τον προσωπικό του κύκλο.
Έτσι το Facebook με ανακοίνωση του αναφέρει ότι θα εφαρμόσει ορισμένες σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που θα αξιολογεί & θα εμφανίζει τα posts στο News Feed των χρηστών, προσπαθώντας να ενισχύσει αυτόν ακριβώς το σκοπό, να φέρνει τον κόσμο κοντά.
Συγκεκριμένα, προτεραιότητα θα δίνεται στις αναρτήσεις από φίλους & συγγενείς καθώς και σε όλα τα posts με ποιοτικό περιεχόμενο που θα προκαλούν διάδραση και αλληλεπίδραση με άλλους χρήστες, μειώνοντας το reach των posts που προέρχονται από marketing ενέργειες, brands και ειδησεογραφικούς οργανισμούς.
Ας δούμε τι αφορούν αυτές οι αλλαγές στο News Feed
Έως σήμερα το Facebook χρησιμοποιούσε ως κριτήρια για να αξιολογεί τα posts, τα σχόλια (comments), τις κοινοποιήσεις (share) καθώς και τα reactions (like) ενός post. Έπειτα τα ταξινομούσε στο News Feed κάθε χρήστη σε υψηλότερη ή χαμηλότερη θέση.Μετά το επικείμενο update, θα δίνεται μεγαλύτερη έμφαση σε post που ενισχύουν συζητήσεις, reactions & αλληλεπιδράσεις μεταξύ χρηστών. Θα εκτιμάται ποια post είναι ικανά να ενισχύσουν αλληλεπιδράσεις και αυτά θα εμφανίζονται σε υψηλότερες θέσεις στο News Feed. Θα εμφανίζονται σε προτεραιότητα posts από φίλους και συγγενείς έναντι posts σελίδων, οργανισμών, επιχειρήσεων & brands.
Πως επηρεάζουν αυτές οι αλλαγές την λειτουργία των Facebook Pages;
Καθώς ο χώρος στο News Feed είναι περιορισμένος, παρουσιάζοντας περισσότερα posts από φίλους & συγγενείς, καθώς και posts που παρακινούν συζητήσεις, το δημόσιο περιεχόμενο που προέρχεται από σελίδες θα περιοριστεί.Αυτό σημαίνει ότι η απήχηση (reach) καθώς και η αλληλεπίδραση (engagement) των δημοσιεύσεων των Facebook pages, μετά το πέρας των αλλαγών ενδέχεται να μειωθεί. Η μείωση μπορεί να ποικίλει από σελίδα σε σελίδα, καθώς σημαντικό ρόλο παίζει η σωστή και ομαλή λειτουργία της σελίδας καθώς και η ποιότητα του περιεχομένου που αναπαράγει.
Για παράδειγμα σελίδες που αναρτούν posts στα οποία δεν υπάρχει αλληλεπίδραση με τους χρήστες (δεν έχουν like ή comments, δεν γίνεται share κλπ) θα αντιμετωπίσουν τα μεγαλύτερα προβλήματα. Σε αντίθεση με τις σελίδες οι οποίες αναρτούν ποιοτικό περιεχόμενο το οποίο παρακινεί συζητήσεις και αλληλεπιδράσεις όπου εκεί ο αντίκτυπος των αλλαγών θα είναι πολύ μικρότερος.
Θα μπορούν οι χρήστες να βλέπουν posts από τα Pages που ακολουθούν ή έχουν πατήσει Like στο News Feed τους;
Ναι, θα μπορούν. Όσοι χρήστες επιθυμούν να παρακολουθούν τα posts των αγαπημένων τους σελίδων, διατηρώντας τα posts στο News Feed τους υψηλά, μπορούν να επιλέξουν “See first in News Feed” στις ρυθμίσεις τους.Ποιοι τύποι Page posts ενισχύουν τις ποιοτικές αλληλεπιδράσεις;
Τα Page posts τα οποία θα παρακινούν συζητήσεις μεταξύ χρηστών θα εμφανίζονται υψηλότερα στο News Feed. Για παράδειγμα posts που περιλαμβάνουν videos ή live videos παρακινούν συχνά συζητήσεις μεταξύ των χρηστών και θα αξιολογούνται ευνοϊκότερα για την ταξινόμηση τους στο News Feed.Οι αλλαγές αυτές αποτελούν παράλληλα κίνητρο για τις επιχειρήσεις που διαθέτουν Facebook Pages τους να γνωρίσουν καλύτερα το κοινό που θέλουν να προσελκύσουν μέσω του Facebook, να αναγνωρίσουν τις ανάγκες του, τα ενδιαφέροντά του και να δημιουργήσουν για αυτούς ποιοτικό περιεχόμενο. Με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργούνται ουσιαστικές συζητήσεις με τους χρήστες, κερδίζοντας παράλληλα και ευνοϊκότερες θέσεις στο News Feed του Facebook.
Πρέπει να σημειωθεί εδώ, ότι οι τεχνικές “engagement-bait” που συχνά εμφανίζονται με τη μορφή διαγωνισμών ή ψηφοφοριών, προτρέποντας τους χρήστες να σχολιάσουν(comment), να επισημάνουν ένα φίλο (tag) ή να κοινοποιήσουν (share) τις σχετικές αναρτήσεις, θεωρείται ότι εναντιώνονται στην ιδέα της αυθεντικότητας που προωθεί το Facebook & θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις στις σελίδες.